WOW, de volgende fase CRM is ingeluid!
Eindelijk is het zover: na een aantal jaren van teleurstelling hoe de Microsoft-medewerkers toch zo enthousiast konden zijn over een nogal basaal CRM-tool, wordt binnenkort MS CRM 4.0 gelanceerd. En vandaag was het de beurt aan de Nederlandse partners om een kijkje te komen nemen.
Het lijkt er op, dat Microsoft zich daadwerkelijk heeft laten influisteren wat belangrijke struikelblokken in de implementatie waren.
Dat was niet alleen te zien aan de nieuwe functionaliteit, maar vooral ook te merken aan de opmerkingen die duidelijk maakten dat men vooral op zoek is naar partners die een gesprekspartner zijn op het business-vlak voor de klant. Die het kunnen hebben over klantvisie, over klantprocessen, over commercieel rendement!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij verrast ben. Dat betekent namelijk in mijn ogen dat Microsoft nu daadwerkelijk mee gaat trekken aan de kar die CRM heet. En meehelpt de wereld duidelijk te maken dat het niet een IT issue is, maar een boardroom issue. Daarmee wordt een vliegwiel in gang gezet op een beweging die al gaande is. Deze beweging is nu helemaal niet meer te stoppen: CRM schuift verder op als boardroom-issue, het CRM-tool wordt flexibel ingezet al naar gelang de behoefte van de klant en de inrichting van het tool wordt afgestemd op de interne processen. Na een jaar of 5 is de CRM-strategie echt een boardroom issue, en is het tool een commodity geworden. Zodat de focus meteen op de juiste plek ligt: de marsroute van de organisatie. Microsoft: bedankt voor deze duw in de goede richting!
Trackback van jouw site.