Thuis bij (T)Huys van Bunne
Al sinds jaar en dag hebben we een favoriet restaurant vlak bij ons in de buurt: het Huys van Bunne. Iedereen die in de buurt van Groningen uit eten wil gaan, raad ik dit restaurant aan.
Niet alleen vanwege de uitstekende keuken, maar vooral vanwege de uitstekende service en het bijbehorende gevoel dat de uitbaters Willeke en Bertus ons geven.
De kinderen zijn al vanaf jongs af aan gewend om daar uit eten te gaan. Als we vroegen waar we uit eten zouden, was het steevast: “Het Huys van Bunne”. In het begin natuurlijk om iets triviaals zoals het uitkiezen van het cadeautje als we klaar waren met eten. Maar nu zij ouder zijn geworden, gaat het ook ons kroost om het gevoel van thuiskomen. Om de gezelligheid. En om het lekkere eten. Het Huys van Bunne hoort bij ons gezin als het gaat om het vieren van feestjes en het gezellig uit eten gaan.
Ultieme klantenbinding
Het gevoel van thuiskomen werd deze week weer versterkt door de ultieme klantenbinding. We belden om 9 uur ’s avonds op, of het mogelijk was om nog een hapje te komen eten. Het eetcafé dat we eigenlijk op het oog hadden, bleek al gesloten. In Bunne was de keuken al dicht en opgeruimd, maar voor ons deden ze de keuken met plezier weer open. Briljante klantenbinding en zeer gemeend. Want de keuken ging inderdaad weer open, er waren geen restricties in wat we konden kiezen en het eten was lekker als altijd. Waar vind je dat nog, dat je als klant echt gewaardeerd wordt en er geen moeite teveel is om je als klant te behouden. Dat is toch een stuk beter als de restaurants, die je helaas ook tegenkomt, die een uur voor sluitingstijd aangeven dat de kaart beperkt is omdat de oven al is schoongemaakt.
Vakmanschap en meesterschap
Het komt regelmatig voor dat medewerkers de service, die de organisatie vanuit strategisch perspectief biedt, als een soort last ervaren. Denk aan een grote supermarkt die tot 20:00 uur open is als dienstverlening naar de klanten. Uitstekend idee. Jammer alleen dat om 19:30 uur de schappen met kaas en vleeswaren al zijn afgedekt zodat je er helemaal onder moet kruipen om je stukje brie te pakken. Dat is intern gericht: “als we snel en efficiënt opruimen, zijn we ook snel klaar”. Vanuit de klant gedacht zou het moeten zijn: “de klant weet dat we tot 20:00 uur open zijn en kan dus nog 5 minuten van tevoren binnenlopen en een net zo goede service verwachten als de klant die om 18:00 binnenkomt”. Dat is helaas behoorlijk ver weg van de dagelijkse praktijk…
Nee, zoiets zal je bij het Huys van Bunne niet gebeuren. Daar weten ze vakmanschap en meesterschap te combineren met een uitstekende persoonlijke manier van klantenbinding. En daarom is Bunne ook een beetje ons Thuys.
Trackback van jouw site.