Zakenman staat voor tandwielen

CRM-status in Nederland (onderzoeksrapport)

Geschreven door Marielle Dellemijn op . Geplaatst in Onze kennis, Whitepapers en artikelen

Customer Relationship Management Status in the Netherlands (Engelstalig rapport)

Begin 2008 heeft CRM excellence samen met The Magic Bit in the Middle in Nederland een onderzoek uitgevoerd naar de status van CRM. Het is de eerste in een reeks en kan worden gezien als nulmeting. Doel van het onderzoek was begrip krijgen van de organisatorische cultuur, informatiemanagement en verandermanagement welke van invloed kunnen zijn op CRM-initiatieven.

Er is op vier verschillende gebieden onderzoek gedaan:

  1. Biografisch (zoals leidinggevend niveau, organisatienaam, open vragen over problemen met CRM)
  2. Organisatiecultuur (5 kern elementen van het X-model)
  3. Information Management Body of Knowledge (IMBOK) (5 items per kennisgebied van het framework van Bytheway)
  4. Bereidheid tot verandering (vragen gebaseerd op diverse auteurs zoals Kotler en Mauer)

Een gemeenschappelijke zorg van mensen die betrokken zijn in alle focusgebieden (operationele afdeling, logistiek en CRM) is de kloof tussen IT en de business.

Wilt u de belangrijkste bevindingen en aandachtspunten lezen? Vul dan onderstaand formulier in en download het volledige onderzoeksrapport.

Download artikel

 

Trackback van jouw site.

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn

Marielle Dellemijn is directeur van CRM excellence, specialist op het vakgebied 'CRM voor directies' en gericht op het vaststellen en implementeren van een toekomstgerichte CRM-strategie, waarbij inbedding in de organisatie een belangrijk speerpunt vormt.

Laat een reactie achter