
Met een positieve instelling waarde toevoegen in 2014
MT.nl komt vandaag met een kort artikel over de 5 tekenen van hoop voor de economie, als tegenhanger van de nogal deprimerende troonrede van onze koning op Prinsjesdag. Het is natuurlijk maar waar je naar kijkt.
Als we elkaar de put in blijven praten en wachten tot dit overgaat, gaat er helemaal niets veranderen. Dus ik ben blij met het feit dat er ook mensen zijn die naar de positieve ontwikkelingen in de economie kijken en daarop acteren.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat investeren in klanten en in klantbenadering essentieel is voor die organisaties, die straks als leider de nieuwe economische fase willen betreden. Dat heeft niet alleen een positief effect op de eigen bedrijfsresultaten, maar ook op de economie. Want hoe meer mensen en bedrijven de verantwoordelijkheid nemen om succesvol te worden en hun bedrijf een goede concurrentiepositie te geven, des te sneller trekken we de economie de goede kant op.
Dat kan alleen als we het toevoegen van waarde aan onze klanten als centraal thema in onze organisatie stellen. En om dat goed te kunnen doen is het belangrijk om vast te stellen of uw CRM omgeving (Customer Relationship Management) ook klaar is voor de toekomst. Denk hierbij aan de actuele CRM trends in 2014:
- CRM is meer en meer een strategisch onderwerp op directieniveau. Is dat bij u ook al het geval?
- CRM is (en blijft) een groeimarkt volgens Gartner: nemen uw concurrenten de voorsprong?
- Social CRM wordt gezien als mogelijkheid om toegevoegde waarde aan relaties te bieden. Heeft u al een visie over hoe u Social Media hiervoor inzet?
- Big Data biedt mogelijkheden om nog gerichtere analyses te maken en op individueel niveau interactie aan te gaan. Is uw IT organisatie klaar om Big Data beschikbaar op een handzame manier beschikbaar te stellen?
- Mobile CRM en werken in de Cloud is belangrijk onderdeel van de gewenste flexibiliteit om persoonlijke interacties aan te gaan. Kan dat binnen uw organisatie?
Al met al belangrijke onderwerpen om de komende 2 maanden besluiten over te nemen, zodat u begin 2014 uw concurrentiepositie kunt versterken en gebruik kunt maken van de positieve geluiden in de economie die er ook zijn. Of blijft u afwachten? U bent toch ondernemer genoeg?
Vanavond spreek ik tijdens een lezing van SMA over de ontwikkelingen op het gebied van CRM. Morgen is mijn presentatie vanaf onze website te downloaden.
Oh ja, en als u wilt weten welke positieve signalen MT.nl heeft opgepikt, deze vindt u hier.
Trackback van jouw site.