Het dilemma van televisie en onderbuikgevoel
Al bijna een jaar speelde het vraagstuk in mijn hoofd of ik, ter versterking van onze expertpositie en als aanvulling op onze contentmarketing activiteiten, televisie als medium kan gebruiken. Ik had er echter nooit actie op ondernomen. Mijn doel was en is om de Nederlandse ondernemers attent te maken op kennis en ervaring, die ze zouden kunnen gebruiken om hun eigen onderneming mee te ondersteunen als het gaat om het vakgebied Customer Relationship Management.
Kort geleden kwam er een aanbod op mijn pad, dat hier precies in paste. Een item in het programma ‘Ondernemerszaken’ op zondagmorgen; voor een overzichtelijke investering om als testcase te dienen. Na een korte overweging besloot ik om het te ervaren, terwijl ik er eigenlijk geen tijd voor heb. Volledig niet onderbouwd op basis van eerdere resultaten of ervaringen van anderen. Gewoon op basis van onderbuikgevoel. Omdat het te toevallig is dat dit nu op mijn pad komt, en alle afgelopen jaren niet. En tot nu toe heeft mijn onderbuikgevoel mij bijna nooit in de steek gelaten. Het was eerder andersom; op de momenten dat ik mijn onderbuikgevoel niet heb gevolgd, dacht ik achteraf vaak: ‘had ik dat maar wel gedaan.’
Wat ik wil benadrukken is het feit dat ondernemen meer is dan het volgen van processen en het trekken van conclusies uit rapportages. Ondernemen is mensenwerk. Ondernemen is nadenken, dromen, je gevoel volgen. Gecombineerd met objectieve informatie en rapportages, ondersteund door georganiseerde processen. Goede ondernemers luisteren ook naar hun onderbuikgevoel. En u?
Lees de volledige column uit Salesmanagement en bekijk ook het uiteindelijke item in de uitzending van Ondernemerszaken.
Benieuwd naar mijn ervaring met het medium televisie? En of het volgen van mijn onderbuikgevoel juist was? Neem gerust contact op, ik vertel het graag.
Trackback van jouw site.