
10 redenen om met een vrouw in zee te gaan als u in CRM gaat investeren
Op MT.nl staat vandaag een zeer relevant stuk met diverse onderzoeksgegevens rondom het bedrijfsmatige effect van vrouwen in de business. De conclusie moet haast wel zijn dat als u uw organisatie verder tot een groot succes wilt ontwikkelen, dat de female touch hierbij onontbeerlijk is. In mijn hoofd combineer ik dit gegeven met mijn overtuiging dat een organisatie die de CRM strategie goed heeft ingebed, ook per definitie een succesvolle organisatie moet zijn. En als ik deze twee dan samenvoeg, is het een waarheid als een koe dat op het moment dat vrouwen in de organisatie de verantwoordelijkheid hebben om de CRM strategie goed door te voeren, het een dubbel succes zou moeten zijn.
Kijk maar even naar deze feiten die op MT.nl worden genoemd:
- Bedrijven met vrouwen in de raad van bestuur behalen ruim de helft meer winst op eigen vermogen dan besturen met uitsluitend mannen. Het verkoopresultaat is 42% hoger en er wordt 66% meer rendement op het geïnvesteerde kapitaal behaald.
- Hoe meer vrouwen in de raad van bestuur van een bedrijf, hoe minder het bedrijf betaalt voor overnames. De kosten van een succesvolle overname zijn gemiddeld 15,4% lager per vrouw in de raad van bestuur, blijkt uit onderzoek van de universiteit van British Columbia (Canada).
- Vrouwen in de raad van bestuur blijken niet alleen te zorgen voor betere financiële resultaten, maar ook voor meer duurzaamheid, meldt de University of California.
- In 2011 hadden vrouwen in Amerika 51,4% van alle managementposities, tegen 26,1% in 1980. In Nederland steeg het aandeel vrouwen in managementfuncties van 27% in 2008 naar 31% in 2010.
- Vrouwelijke ondernemers gaan minder vaak failliet. Slechts 14,6% van de failliete bedrijven werd geleid door een vrouw, terwijl 25% van de ondernemers vrouw is – een cijfer dat overigens in rap tempo stijgt.
- In de komende 5 jaar groeit het wereldwijde inkomen van vrouwen van 13 naar 18 triljoen dollar. Deze groei staat gelijk aan twee keer de groei van het BNP van India en China samen.
Dus: stel dat u van plan bent om de continuïteit van uw organisatie in 2014 verder te versterken door te investeren in uw CRM strategie, de onderliggende processen en de bijbehorende tools, denk dan even aan een gemakkelijke win: doe dat dan onder de bezielende leiding van een vrouw. In dat geval maak ik graag kennis met u.
Marielle Dellemijn
Trackback van jouw site.