
CRM tools die uw marketing campagnes verbeteren
Alleen een marketing afdeling inrichten is niet genoeg om een organisatie op de kaart te zetten. Hiervoor moeten marketing campagnes strategisch gepland en ingericht worden naar de doelgroep. Organisaties maken vaak de fout om kostbare en enorme marketing campagnes blindelings te plannen zonder echt te analyseren waarop wordt gericht. Korte termijn doelen en resultaten zijn vaak de reden hiervoor . Een CRM systeem is hier een goede oplossing voor om de lange termijn te overzien en effectiever campagnes te creëren. Zo zijn er vier essentiële CRM tools die gebruikt kunnen worden om uw marketing campagnes te verbeteren.
- De meeste CRM systemen hebben uitgebreide templates voor marketing taken. Hiermee kunnen bijvoorbeeld mailings en brochures worden gemaakt en aangepast. Creatieve uitingen in mails en brochures enthousiasmeren klanten en onderscheidt u zich van alle standaard mailings.
- Misschien heeft u een fantastisch product of service, maar wanneer uw concurrent voorloopt met marketing strategieën is dit niet genoeg. Wanneer u met behulp van CRM een concurrentieanalyse maakt zult u bewust worden van de sterke en zwakke punten van de concurrent. Veel CRM systemen hebben de optie om een erg gedetailleerde concurrentieanalyse te maken waardoor marketing campagnes hierop aangepast kunnen worden en u voor kunt lopen op de concurrent.
- Met een CRM systeem zijn er ook veel mogelijkheden om uw sociale netwerken effectief in te zetten. Wanneer een bedrijf actieve social media pagina’s heeft met relevante content kan dit veel bereik opbrengen en voor klantenbinding kan zorgen. Ook kan deze marketing activiteit eenvoudig geanalyseerd worden door middel van uitgebreide social media statistieken.
- Een ander onderdeel van een marketing campagne is een ‘call to action’, die prospects moet motiveren om over te gaan tot kopen. Door middel van CRM software kunnen deze eenvoudig en effectief gecreëerd worden waarin een balans is tussen opdringerigheid en creativiteit. Een call to action moet zoals gezegd prospects motiveren en niet wegjagen.