
CRM software selectie: Waarde voor de medewerkers
Elke investering in een CRM systeem is zinloos als de medewerkers er niet mee werken. De gebruikersadoptie moet daarom ook hoog zijn. Deze kan beïnvloed worden door de waarde die het systeem voor de gebruiker heeft als het gaat om het succes en plezier in zijn werk, vermindering van stress, verlaging van de foutkansen en adoptie door het management. Met de volgende aspecten kunt u rekening houden bij het selecteren van uw CRM oplossing:
- Toegang waar wenselijk
Is het mogelijk dat de gebruikers toegang krijgen tot de CRM applicatie conform hun eigen wensen als het gaat om tijdstip, actualiteit van de data, te gebruiken medium en toegang tot bepaalde data?
- Gebruikersrapportages
Beschikt het CRM systeem over voldoende mogelijkheden voor de gebruikers om eigen rapportages te hebben die hen bij de dagelijkse werkzaamheden ondersteunt zonder dat er naar een apart rapportage tool overgeschakeld moet worden?
- Eenvoudig in gebruik
Beschikt het systeem over een eenvoudige, gebruikersvriendelijke interface en past de werkwijze van het systeem in de gedachten van de gebruiker zodat deze er met weinig training en ondersteuning mee kan werken?
- Persoonlijke inrichting
Is het mogelijk om de inrichting van het CRM systeem af te stemmen op de rol van de gebruiker, de onderliggende processen waar de gebruiker zich mee bezighoudt en zijn persoonlijke voorkeuren?
Wilt u meer weten over de waarde voor medewerkers en waar u op moet letten tijdens uw CRM software selectie? Download dan ons nieuwste whitepaper: ‘7 Aandachtspunten om een verkeerde CRM software selectie te voorkomen’.
Download het whitepaper