
CRM-trend 2017: Omni-channel neemt het over
Het feit dat iedereen altijd en overal verbonden is het met het web is niet meer te negeren: men gebruikt op gemiddelde basis 4.5 toestellen om zich te verbinden.CRM gebruikers willen altijd en overal online kunnen zijn, met real-time data. Ze willen up-to-date informatie over klanten kunnen inzien, waar ze maar zijn. De mogelijkheid van een CRM oplossing om op zowel mobiel als op desktop te werken, en dit op een zo gebruiksvriendelijke manier in elkaar over te laten lopen is niet meer weg te denken.
De communicatie met klanten gebeurt op verschillende kanalen, maar omdat de CRM communicatie tegenwoordig vooral mobiel wordt aangestuurd zal CRM mobiel de andere multi-channels overnemen. Klanten en prospects zijn altijd online, wat het voor marketeers noodzakelijk maakt om ook altijd online en zichtbaar te zijn. CRM mobiel, ondersteund door sterke multi-channel kanalen zal eerder regel dan uitzondering worden.
Mobiele CRM stelt de gebruiker in staat om sneller data te verzamelen en analyseren, contact op te nemen met leads terwijl ze onderweg zijn en geeft een ruimtelijker inzicht in het management van de leads.
Gebruikers zijn op zoek naar een gebruiksvriendelijke CRM-oplossing, die hen in staat stelt alle contacten te onderhouden en dus constant online te zijn. Voor gebruikers is het niet handig wanneer van het systeem verwacht wordt de gegevens op kantoor, en niet onderweg, in te moeten vullen. Het systeem zal dus in het werkritme van de gebruikers moeten passen. Een makkelijke integratie van desktop naar mobiel zullen we dit jaar dus steeds vaker tegenkomen.
Het toenemende gebruik van omni-channel is een sterk groeiende trend binnen de CRM. Benieuwd naar dé trends van CRM van 2017? Ontvang dan binnenkort ons jaarlijkse CRM trends whitepaper:
Ontvang het whitepaper: CRM trends 2017