
Creëer waardevol klantcontact
Hoe trekt u klanten naar uw organisatie en zorgt u dat klanten bij u een aankoop doen? Uit onderzoek is gebleken dat mensen die een belangrijke beslissing moeten nemen gemiddeld pas na de 8e keer waardevol contact overgaan tot een koop. Maar hoe wordt waardevol klantcontact gecreëerd?
Het is belangrijk om uzelf af te vragen of de informatie die u biedt ook waardevol is voor de ontvanger. Veel bedrijven sturen wekelijks of maandelijks een nieuwsbrief, waar af en toe waardevolle informatie in staat voor de ontvanger, maar vaak vooral voor de zender. Hetzelfde geldt voor marketing acties waarin u de klant iets stuurt, wat waarschijnlijk alleen waardevol is voor de zender, en vervolgens wordt na gebeld en een hoge score wordt verwacht. Zo zijn veel marketeers al blij met een score van 1,7%…
Zorg dat uw campagne is opgesteld uit 8 waardevolle campagnestappen die van belang zijn voor de ander, en niet alleen vanuit het verkoopproces. Dit kan door middel van diverse kanalen, en in verschillende uitingsvormen. Zorg ook dat u de kennis en taal van uw klant kent en communiceer in deze taal in de uitingsvormen, zoals tekst, gesprek of afbeeldingen. Wanneer de ontvanger de kennis niet in huis heeft of de communicatievorm niet aanspreekt, zal dit ten nadeel zijn van de kennisdeling. Daarnaast moet de drempel zo laag mogelijk liggen om over te gaan tot actie. Denk hierbij aan de functionaliteit van uw mogelijkheden van contact zodat de klant zich optimaal ondersteund voelt. Ook is het van belang dat u een doelgroep heeft geselecteerd op basis van profielinformatie die u kunt linken aan interessegebieden waarop u waarde kunt toevoegen en de informatie dus relevant zal zijn voor de ontvanger.
Wilt u meer lezen over het beslissingsproces van uw klant en waardevol klantcontact? Download ons nieuwste artikel ‘De grijze massa van uw klant’
Trackback van jouw site.